سبحانی فر

عملکرد مهندس سبحانی فر

سبحانی فر

عملکرد مهندس سبحانی فر

این وبلاگ جهت معرفی عملکرد رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم شریف سبزوار ایجاد گردیده تا عملکرد ایشان را در طی دوره نمایندگی ایشان از سال 1391 تا کنون رو بیان نماید و دراین خصوص از نقطه نظرات و پیشنهادات شما خوانندگان گرامی استقبال می شود .

پنج شنبه 14 اسفند 1393 ساعت 10:58 


Image result for ‫سبحانی فر‬‎


سبحانی‌فر خبرداد:

آغاز برقی‌ سازی خط‌‌آهن تهران - مشهد در بهار ۹۴

نماینده مردم سبزوار٬ جوین٬ جغتای، خوشاب ،داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیات نشست مشترک مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با وزیر راه و شهرسازی٬ از آغاز برقی‌سازی خط‌‌آهن تهران-مشهد در بهار ۹۴ خبر داد.

راه آهن

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اسفند  ماه مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکلات راه‌های استان به لحاظ ریلی٬ هوایی و جاده‌ای اعم از آزادراه٬ اصلی٬ فرعی٬ روستایی و شوسه مطرح شد.

وی افزود: نمایندگان خراسان رضوی اعلام کردند احداث قطار سریع‌السیر ابتدا قرار بود که در مسیر تهران-مشهد انجام شود اما چرا در مسیر تهران-اصفهان اجرا شد؟ و خواستار آن بودند که این خط سیر به سمت مشهد امتداد یابد که دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی پاسخ داد قرارداد طرح قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان یکی از طرح‌های مندرج در تفاهم‌نامه فاینانسی ۲۲ میلیارد دلاری میان ایران و چین بود که در همان قالب پیگیری و اجرا شد.

نماینده مردم سبزوار٬ جوین٬ جغتای، خوشاب ،داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برقی‌سازی قطار تهران-مشهد دیگر دغدغه نمایندگان استان خراسان رضوی بود چون هر از چندگاهی خبر کلید خوردن آن اعلام می‌شود اما اقدام عملی صورت نمی‌گیرد٬ درباره این موضوع وزیر راه و شهرسازی گفت در سفر رئیس‌جمهور به چین تفاهم‌نامه فاینانسی ۲۲ میلیارد دلاری میان چین و ایران به ۳۵ میلیارد دلار افزایش یافت و به تصویب مجلس رسید بر همین اساس جهت اجرای طرح‌ برقی‌سازی اعتبار ۲ میلیارد دلار به عنوان فاینانس پروژه در نظر گرفته شد؛ البته اگر اعتبار فاینانسی محقق نشد مسیر دیگری تعریف شده تا از صندوق توسعه ملی آن اعتبار تخصیص یابد٬ به هر ترتیب بهار ۹۴ کار برقی‌سازی خط‌‌آهن تهران-مشهد شروع می‌شود.

وی با اشاره مطرح شدن بحث تکمیل قطعات دیگر آزادراه حرم تا حرم در نشست مشترک نمایندگان استان خراسان رضوی با دکتر آخوندی ادامه داد:‌ طول قطعه مشهد- سبزوار آزادراه حرم تا حرم ۲۰۰ کیلومتر است که هم اکنون ۳۰ کیلومتر از مشهد تا منطقه باغچه سنگی زیر بار ترافیک است٬ از باغچه سنگی تا نیشابور مسیر ۷۰ کیلومتری قرار دارد که نیاز به عملیات اجرایی دارد از نیشابور تا سبزوار نیز ۱۰۰ کیلومتر بوده که ۶۰ کیلومتر آن زیرسازی شده و در آستانه آسفالت قرار دارد که در صورت زیرسازی و آسفالت ۴۰ کیلومتر دیگر کار اجرایی این قسمت هم به پایان می‌رسد. در مجموع ۱۱۰ کیلومتر از قطعه ۲۰۰ کیلومتری مشهد-سبزوار نیاز به عملیات اجرایی زیرسازی و روسازی دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به توضیحات وزیر راه و شهرسازی درباره تکمیل آزادراه حرم تا حرم بیان کرد: با توجه به توضیحات وزیر قرارداد وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای ساخت ۳۵۰ کلیومتر از آزادراه حرم تا حرم است که ۱۵۰ کیلومتر از این قرارداد در قطعه قم-گرمسار محقق شد و ۲۰۰ کیلومتر باقی‌مانده از تعهد یادشده از سمت مشهد تا سبزوار اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر درباره راه‌آهن گرگان مشهد افزود: کل طرح در قالب تفاهم‌نامه فاینانسی با چین تعریف شد قطعه اول این پروژه مشهد -بجنورد است که مسیر فعلی قطار تهران-مشهد از ایستگاه نقاب جوین به اسفراین و اسفراین به بجنورد در حال مناقصه است که این مسیر را به خط آهن گرگان مشهد متصل می‌کند و از سمت ایستگاه نقاب جوین به سبزوار نیز قطعه‌ای در حال انجام است که در طرح‌های آینده این مسیر به سمت بردسکن٬ کاشمر و جنوب کشور باز می شود.

سبحانی فر با بیان اینکه ترمینال اول راه‌آهن مشهد به لحاظ ظرفیت تکمیل بوده و الان ترمینال دوم در حال فراهم شدن است یادآور شد: براساس سخنان وزیر راه و شهرسازی ظرف چند روز آینده سیستم کنترل هوشمند ATC (سیستم کنترل اتوماتیک قطار) خط ریلی تهران-مشهد که با اعتبار ۹۰ میلیون دلار انجام شد به‌ بهره‌برداری می‌رسد٬ این سیستم سرعت و فاصله قطارها را به صورت مدیریت متمرکز کنترل می‌کند و موجب می‌شود ضمن آنکه احتمال وقوع سوانح به حداقل ممکن برسد امکان استفاده از ظرفیت فعلی ۲ برابر شود.

وی با بیان اینکه به‌کارگیری سیستم کنترل هوشمند قطار برای نخستین بار در ایران است افزود: هم اکنون فاصله زمان حرکت قطارها از مبدا در مسیر تهران-مشهد ۳۰ دقیقه است که با بهره‌برداری از این سیستم هوشمند فاصله زمانی به ۱۵ دقیقه کاهش می‌یابد و حداقل فاصله دو قطار از یکدیگر نیز ۵ کیلومتر تعریف می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: وزیر راه و شهرسازی به افزایش ظرفیت جابه‌جایی سنگ آهن در راه‌آهن خواف اشاره کرد و یادآور شد هم اکنون ظرفیت این خط آهن ۸ میلیون تن در سال است که برنامه‌ای در دستورکار است تا ظرفیت بهره‌برداری از راه‌آهن خواف برای جابه‌جایی سنگ آهن به ۲۰ میلیون تن در سال برسد.

وی افزود: در گذشته فرودگاه سبزوار هر هفته ۶ پرواز به سمت تهران داشت اما اکنون به یک پرواز در هفته کاهش یافته است که بعد از طرح این مسئله دکتر آخوندی قول پیگیری برای افزایش پروازها را داد.

نماینده مردم سبزوار٬ جوین٬ جغتای، خوشاب ،داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی به کمتر بودن آمار جاده‌های بین شهری و روستایی خراسان رضوی از میانگین کشوری اشاره کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که سال آینده بهره‌برداری از این نوع پروژه‌ها در خراسان رضوی افزایش پیدا کند.

سبحانی فر یادآور شد: در این جلسه ۳ ساعته محمد پژمان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن٬ داود کشاورزیان رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای٬ حسین میرشفیع معاون راه روستایی٬ محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران٬ امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل٬ خادم و نصرآزادانی معاونان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور حضور داشتند.


منبع : http://www.sabzevarema.com 



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۳
رمضانعلی سبحانی فر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی